Dag 4: (di 18 juni) Dragor - Bergkvara 280km (reistijd ca 3:40uur)

18 juni 2019 - Bergkvara, Zweden

Zweden here we come!

Vandaag gaan we via de brug naar Malmo Zweden in. Het zonnetje schijnt en met 25 graden heerlijk vakantie weer.

In de auto komen we erachter dat we de kaarten die we gisteren in Kopenhagen gekocht hebben vergeten zijn te posten op de camping. Via google maps een postbus opgezocht maar dit bleek niet zo eenvoudig, na wat rondrijden hebben we aan jongeman gevraagd hoe ze hier hun brieven posten… hij moest even denken maar wist het zelf niet, hij belde iemand die kon vertellen dat hij bij een nabij gelegen supermarkt moest kunnen. Alleen daar komen bleek niet zo eenvoudig, we kwamen haast langs een hotel en hebben daar vriendelijk gevraagd of ze de kaarten voor ons op de post wilden doen. (die jongeman moest wel niet denken kaarten versturen wat is dat? Hihi)

Dalskars camping is mooi gelegen aan het water. We hebben een mooi plekje aan het begin van de camping, omringd door water en met mooi uitzicht. Het uitzicht op de typische Zweedse huisjes en het water geeft ons echt een Zweeds gevoel.

Nadat we alles hadden opgezet ben ik met Finn gaan zwemmen, het is echt een waterratje. Na het eten zijn we een ijsje wezen halen in de campingwinkel en hebben we een rondje gelopen over de camping. De camping staat aardig vol met vaste gasten met grote caravans en terrassen gemaakt van vlonders. Het ziet er allemaal leuk, schoon, netjes en knus uit maar je kan het niet vergelijken met 3 sterren camping in Nederland.

Morgen gaan we naar het Zweedse eiland Öland niet ver hier vandaan...