Dag 17: (ma 1 juli) Gvarv - Aabenraa

1 juli 2019 - Aabenraa, Denemarken

We zijn vanmorgen nog even naar de beroemde Telemark sluizen gereden en we hadden onwijs veel geluk dat er een boot aankwam. Het was indrukwekkend om te zien dat alles nog met de hand werd bediend. Als je hier meer tijd hebt is een rondvaart zeker leuk om te doen. Maar helaas gaan wij onze reis inkorten.

Het is ongeveer nog 1,5 uur naar de boot dus we gaan nog even langs de winkel voor een broodje en gaan de caravan aanpikken. Aangekomen bij de boot was het aansluiten en wachten tot je aan boord ging. De boot zag er indrukwekkend uit en we moesten aardig wat deks omhoog rijden. Nadat we buiten even van het uitzicht hebben genoten zijn we naar binnen gegaan om een plekje te zoeken om te gaan zitten. Voor de kinderen zorgde Fjordie de mascotte van de maatschappij voor de nodige entertainment. De zee was ruig en veel mensen waaronder ikzelf waren zeeziek en door het slechte weer hadden we ook vertraging. De bedoeling om aan boord te eten viel hierdoor in het water en we waren dan ook erg blij toen we naar de auto konden.

Vannacht hebben we overnacht op een camperstop in Aabenraa. Of je hier nou met een caravan mag staan is niet helemaal duidelijk en ook kun je er niet reserveren. Het is een nette afgebakend stukje campeer plaats waar je 24/7 op kunt en betaling via een betaalautomaat gaat. Het was even uitvogelen maar perfect zo voor ons.

Morgen gaan we ook niet meer als tussenstop overnachten in Duitsland maar rijden we door naar een camping in Nederland en nog even bijkomen en geniet van het mooie weer.