Dag 14: (vrij 28 juni) Miland - Roldal 155km (reistijd ca 3:25uur)

28 juni 2019 - Røldal, Noorwegen

De Noorse wegen

Vandaag zijn we verder naar het westen gereden. We hadden een stuk weg wat de korste route was maar met de caravan niet heel optimaal als we richting de boot gaan kunnen we het beste de E weg aanhouden...
Toen we aankwamen op de camping was de receptie maar 2 keer eventjes open en mocht je gewoon een plekje uitzoeken om later je aan te melden en te betalen. Toen de receptie open was wilde ik meteen een wasmunt kopen, het was een jonge meid die eigenlijk nergens wat van wist (niet hoe de wasmachine werkte hoe lang het zou duren of er wasmiddel was enz). Voor wat informatie over de omgeving verwees ze ons naar het VVV kantoor bij de winkels, dat terwijl er allerlei brochures achter haal lagen maar goed.

In de omgeving kon je veel mooie maar vooral lange hikes maken dus besloten we de lange rit te gaan rijden naar Bergen. Het weer zag er daar wel aardig uit en daar moet je echt heel veel geluk mee hebben. De grootste bezienswaardigheid van Roldal is het plaatselijke kerkje vlakbij de camping (waar we niet eens een foto van hebben!).

Ik heb de was in de machine gedaan en na het eten zijn we een ijsje gaan halen en een klein rondje gereden. Roldal heeft 3 campings een supermarkt, cafe, vvv kantoor en niet te vergeten de kerk als toeristische rekpleister.

Nadat we de was uit de droger hebben gehaald zijn we op tijd naar bed gegaan (wel even de luifel ingerold want je weet maar nooit), morgen vroeg naar Bergen wat zo'n 3,5 uur rijden is.