Dag 15: (za 29 juni) - Bergen -

29 juni 2019 - Røldal, Noorwegen

Tunnels, tunnels, watervallen en fjorden

Toen we wakker werden waren de bergen bedekt met wolken alsof de wereld nog moest wakker worden.

Onderweg naar Bergen kwamen we langs Oda die bekend staat om zijn dubbele waterval de Latefoss. Het was nog erg vroeg en de zon kwam net boven de waterval uit, dit gaf een mega mooi effect. Vanavond zouden we er weer langs komen.

Het was een onwijs mooie weg naar Bergen maar eerlijk is eerlijk ik was wel blij dat we dit stuk niet met de caravan reden. Sommige stukken waren erg steil en het wegdek was soms slecht en sommige stukken vooral erg smal. De Nooren rijden hard zelfs al was het zo smal dat wij onze spiegels moesten inklappen. De tunnels zijn lang, smal en vaak zeer slecht verlicht. Bij Jondal namen we de ferry die ons aan de andere kant van het Hardangerfjord bracht.

Bergen is een leuk plekje maar kent veel regen dagen. Toen wij aankwamen trok de lucht helaas al dicht. We hebben een rondje gelopen maar het begon helaas wel wat te regenen. Onderweg kwamen we niet langs grote plekken dus besloten we in Bergen wat te eten. Bij Egon (waar we al 2 keer eerder hebben gegeten) heb je tot 17:00 een pizza lunch, waar je onbeperkt pizza kunt eten en dat zagen er zo lekker uit.

We namen een iets andere route terug ook hier weer heel veel tunnels sommige smal en slecht andere groot met rotondes en al. Bij Oda maakten we een stop voor een ijsje en reden verder terug en kwamen nogmaals langs de Latefoss watervallen.

Morgen gaan we de reis al wat inkorten en gaan we naar onze laatste stop in Noorwegen...