Dag 16: (zo 30 juni) Roldal - Gvarv 190km (reistijd ca 4:16uur)

30 juni 2019 - Gvarv, Noorwegen

Met een hobbelende caravan naar het zuiden

Het is zondag en in het rustige Roldal was de supermarkt helaas gesloten. Na een uurtje rijden kwamen we gelukkig een supermarkt tegen en hebben we wat broodjes gehaald. Het regende onderweg aardig maar gelukkig werd het snel droog. Af en toe was het wegdek zo slecht dat de caravan aardig stuiterde (niet goed voor je bloeddruk).

Aangekomen op de camping in Gvarv was ook deze receptie maar beperkt open. Er stond een tafel voor waarop een kistje stond met daarin formulieren die je kon invullen. Mijn Noors is niet al te best maar heb maar wat ingevuld wat ik dacht dat moest... De overnachting kon je met Zweedse kronen betalen of gewoon in euro's. Voor ons Hollanders was dit best een bijzondere manier van je camping runnen maar is voor hier heel normaal.

Het waaide aardig en hebben de caravan zo neergezet zodat we beetje uit de wind zaten. We zagen dat er wat verder op in het plaatsje Skien een overdekt zwembad was wat tot 19.00 open was en hebben hier onze middag doorgebracht. Ons waterratje Finn was heeft zich hier heerlijk vermaakt en toen we naar huis gingen sliep hij haast al voordat zijn hoofd de maxi cosi raakte.

Op de camping hadden we de luifel opgezet en hebben we lekker pannekoeken gegeten. Laatste avondje alweer in Noorwegen!

Morgen vroeg willen we nog een kijkje nemen bij de Telemark sluizen, daarna broodjes halen en door naar de boot....