Dag 11: (di 25 juni) - Oslo -

25 juni 2019 - Oslo, Noorwegen

Oslo met regen

Ze gaven vanaf 11.00 uur regen op... de hele dag! Gisteren had ik al wat musea opgezocht die binnen waren en er zijn wat overdekte winkelcentrums. Bij Noorwegen denk ik aan Vikiningen dus leek het me leuk om het Vikingmuseum te bezoeken.

Veel museums vind je op het schiereiland Bygdoy en we hebben de ferry hier naartoe genomen. Helaas kregen we ons beloofde regen en hebben we de regenhoes moeten gebruiken voor de buggy. In het Vikingmusem zijn 3 grote Vikingschepen te zien en vele vondsten. De ticket gaf ons ook toegang tot het historisch museum in het centrum. Hier werden muntstukken tentoon gesteld, was een film te zien en er was een ruimte met vondsten van de Vikingen. Wij zijn niet echt museum types en ik moet eerlijk toegeven dat ik meer onder de indruk was van de beveiliging in elke ruimte en de dikke kluizen waarin de spullen lagen dan van de schatten die er tentoon gesteld werden, ieder zo zijn ding toch? O ja het twee musea voor de prijs van 1... die dag was het historisch museum voor iedereen gratis toegankelijk (ja we hadden een goede deal hihi!).

Wanneer je wel van musea houd kun je in Oslo je hart ophalen en is het verstandig een Oslo pas aan te schaffen.

Daarna zijn we wat winkels ingeschoten en was het zomaar laat. We hebben wat boodschapjes gedaan voor het eten en zijn naar de camping gegaan. Het miezerde nog steeds en het gezellige camping gevoel was ver te zoeken. Dus besloten we om buiten de deur te gaan eten. Bij de receptie hadden we gevraagd of er in de buurt een betaalbare restaurant zat (niet in het centrum wegens de parkeerkosten). Ze adviseerde ons Egon, daar hadden we gisteren in het centrum ook gegeten.

Na het eten zijn we naar de Ikea gereden voor het beste Noorse ijsje, nee grapje ik had een draadloze oplader nodig omdat mijn telefoon met de kabel niet meer deed opladen. Later deed hij het toch gewoon weer maar ik had het risico niet willen lopen dat ik de vakantie zonder telefoon moest doen.

Morgen gaan we naar Rjukan, zo'n 3 uur rijden en het weersvooruitzicht ziet er perfect uit!