Dag 1: (za 15 juni) - Krusa 635km (reistijd 6:40uur)

15 juni 2019 - Kruså, Denemarken

Regen, regen, file en wegwerkzaamheden.

Onze wekker stond om 4:30 en al voordat hij afliep hoorde ik het mega hard regenen. We hadden niet zoveel zin om onszelf zeiknat te laten regenen maar het zag er ook niet naar uit dat het snel wat droger zou worden dus toch maar snel de caravan onder de carport uitgetrokken en onze kleine man wakker gemaakt. Ondanks de paraplu waren we tot op het bot nat. Geen lekker begin van de vakantie maar liever onderweg in de auto regen dan op de camping.

Gewapend met een volle pot koffie, broodjes en koeken stellen onze navigatie in op KrusA, Denemarken een rit van 635km. Bij het eerste tankstation in Duitsland tanken wij onze auto vol en vervolgen we onze weg naar Denemarken. Ondanks dat onze kleine man erg vroeg zijn bedje uit was werd het pas laat in middag stil op de achterbank en deed hij zijn powernapje.

Een plaspauze en tank stop verder komen we om 17:30 aan op de camping in KrusA. We hadden er door het slechte weer, de files en wegwerkzaamheden een paar uur langer over gedaan. Het goede nieuws was dat het volgens onze weerapps om 18:00 droog zou worden!

Het onthaal bij de camping was zeer vriendelijk, de camping eh…. Tja. Het zwembad leeg, de jeu de boules baan overwoekerd met onkruid en alle hutten en toiletgebouwen kuis verrot! Wel waren ze aan het renoveren maar het gereedschap was door de werklui gewoon laten liggen en dat tegenover de speeltuin.

Onze zin om te wachten tot het droog zou worden en zelf te gaan koken was verdwenen. Dus hebben we de caravan afgekoppeld, de stroom erop gezet en zijn op pad gegaan om ergens te gaan eten. In Krusa hadden we 2 eetzaakjes gevonden maar dit bleken een ongezellige snackbars te zijn. We wilden niet duur en uitgebreid uit eten maar wilden wel even gezellig ergens zitten, het was tenslotte vakantie! We kwamen uit op een Griek (altijd lekker en vaak niet duur) in het plaatsje Flensburg net over de Duitse grens. Wat een onwijs leuk plekje Flensburg! Sommige straatjes deden ons denken aan de gekleurde huisjes in San Francisco.

Op de terug weg zagen we nog duidelijker dat Krusa zelf vergane glorie is met een oude verlaten bingo hal en tankstations. Op de camping waren er inmiddels meer caravans en campers gekomen die net als ons ook op doorreis waren, sommige hadden hun caravan niet eens afgekoppeld.

Morgen rijden we door richting Kopenhagen naar het plaatsje Dragor, een ritje van ongeveer 3,5 uur.