Dag 7 (vrij 21 juni) - Torshälla -

21 juni 2019 - Eskilstuna, Zweden

Midsommar in Torshälla

De zon schijnt en het ziet er naar uit dat het voor het eerst in 12 jaar, droog is met “midsommar”. Het is een traditioneel feest wat vooral op het platteland wordt gevierd met vrienden en familie. Toen we ’s middags een rondje liepen stond de versierde meiboom al in het park. Deze wordt met berkentakken en bloemen versierd. We zagen de mensen in klederdracht dansen en veel meisjes met hun mooie haarkrans. Volgens de traditie moeten ze deze onder hun kussen leggen om zo hun toekomstige droom partner te krijgen. Er was een puzzeltocht georganiseerd en de kleintjes konden een ritje op een pony doen.

Toen we terug kwamen hebben we gezellig wat gedronken en kwam er nog familie langs. Daarna werd de barbecue aangestoken en hebben we heerlijk gegeten. Voor het eerst hebben we halloumi kaas op met chili, het leek haast wel op kip, zo lekker! (oke niet typisch Zweeds maar dit willen we morgen samen met de gezouten boter en kaasbolletjes morgen halen)

Finn heeft zich hier ook weer op en top vermaakt en vond het geweldig om de kleine trap op te gaan in de veranda.

Morgen vervolgen we onze reis en gaan we naar Rada, vlakbij een Moose park.