Dag 10: (ma 24 juni) Rada - Oslo 230km (reistijd ca 4:30uu)

24 juni 2019 - Oslo, Noorwegen

Oslo in een middag

Vandaag zijn we op tijd vertrokken, ze geven morgen regen op dus willen straks meteen Oslo gaan verkennen. Deze camping konden we niet boeken maar er gelukkig was er gewoon plaats. Wel moest de hele camping overmorgen voor 11.00 leeg zijn ivm een rock evenement. Bij de receptie hebben we direct een 24uur ticket gekocht voor het openbaar vervoer.

We hebben een mooi plekje uitgezocht met uitzicht op Oslo, caravan neergezet stroom erop en zijn naar de bushalte gelopen. De bus stopt voor de camping en brengt je in een kwartier naar het centrum van Oslo. Het is een mooi compacte stad en alles is op loofafstand te doen. Als je door het winkelcentrum loop zie je al het koninklijk paleis, loop je nog een heel stuk verder kom je bij het beroemde beelden park. Een foto van het bekendje boze jongentje kon natuurlijk niet ontbreken. Al met al vandaag veel gezien en gelopen.

Omdat we direct de stad in gegaan zijn moesten we op de camping alles nog gaan opzetten. We hebben daarom maar besloten om uit eten te gaan, zo konden onze beentjes even uit rusten. Op de camping hebben we alles opgezet en genoten van een heerlijke avond. Het uitzicht op Oslo en alle lichtjes was schitterend.

Als het morgen regent gaan we ons maar vermaken in musea of een overdekt winkelcentrum, maar hopelijk valt het allemaal mee!